Rubicello producent opakowań

Różnego rodzaju produkty, aby klient zdecydował się na ich zakup, muszą cechować się wysoką jakością, walorami wizualnymi i użytecznością. Uwagę konsumentów przyciąga jednak również estetyczne i odpowiednie opakowanie, w jakie dany artykuł jest zapakowany, ponieważ jest to coś, co rzuca się im w oczy jako pierwsze. Czy prawdą jest zatem stwierdzenie, że ludzie kupują oczami? Odpowiadamy na to pytanie w artykule.

Co oznacza twierdzenie, że ludzie kupują oczami?

Stwierdzenie, że ludzie kupują oczami, oznacza, że przywiązują oni bardzo dużą uwagę do walorów estetycznych produktów, które chcą nabyć. Wygląd zewnętrzny artykułu to bowiem bardzo ważna cecha, która jest zauważalna jako pierwsza. Pamiętaj, że klient raczej nie zdecyduje się na produkt, który mu się wizualnie nie spodoba.

Wiele osób może nawet wybrać artykuły gorszej jakości, ale takie, które wyróżniają się swoim wyglądem oraz sposobem, w jaki zostały zaprezentowane. Walory estetyczne docierają bowiem do konsumentów, jako pierwsze, zanim docenią oni pozostałe właściwości produktów, takie jak ich jakość czy funkcjonalność.

Dlaczego opakowania produktów są tak istotne?

Opakowania produktów są bardzo istotne z kilku powodów. Pierwszym z nich jest oczywiście funkcja praktyczna, która służy ochronie zapakowanych przedmiotów przed brudem, wilgocią czy zniszczeniem np. podczas transportu lub przechowywania. Innym zadaniem opakowania, które ma ogromną wartość sprzedażową, jest zapewnienie produktom pięknego wyglądu.

Pierwsze wrażenie jest bowiem bardzo ważne i może mieć ogromny wpływ na decyzje zakupowe klientów. Rozmaite opakowania, np. pudełka ozdobne na biżuterię służą właściwej prezencji oferowanych akcesoriów. Sprawiają, że kolczyki, naszyjniki czy bransoletki jeszcze piękniej się w nich prezentują, uwydatniają ich wszystkie walory i zachęcają konsumentów do dokonania zakupu.

Co brać pod uwagę przy wyborze odpowiedniego opakowania?

Właściwy wybór opakowania wcale nie jest jednak taki prosty! Musi być ono odpowiednio dopasowane zarówno pod kątem swojego charakteru, jak i rozmiaru do artykułu. Nie może być ani za duże, ani za małe, aby produkt został w nim właściwie wyeksponowany. Renomowani producenci – tacy jak my – oferują wiele rodzajów opakowań, wśród których znajdziesz:

  • torebki papierowe w różnych kształtach,
  • pudełka na magnes,
  • pudełka szufladkowe,
  • pudełka drewniane,
  • opakowania z nadrukiem, oklejane i zdobione.

Aby dany produkt prezentował się idealnie, opakowanie musi być dobrane do jego estetyki. Inne pudełka sprawdzą się na opakowania ozdobne na biżuterię służące do jej idealnej ekspozycji, a inne do umieszczania w nich np. alkoholu. Warto też pamiętać o odpowiedniej kolorystyce, wypełnieniu pudełek czy nadrukach.

Obrandowane i spersonalizowane pudełka czy torebki to kolejny sposób na stworzenie rewelacyjnego opakowania, które dodatkowo posłuży za skuteczną reklamę producenta. Jak widzisz, walory wizualne produktów są bardzo ważne zarówno dla kupujących, jak i sprzedających, dlatego warto zwrócić szczególną uwagę na opakowanie.